Företagets namn - Företagsmeddelande
Om mig själv
 
Att fotografera skänker mig stor glädje och har fotograferat, så länge jag har kunna minnas och hålla i en kamera.

Utbildningen i fotografering har skett på Folkuniversitet år 2001, sedan följde ett par års intensiv lärlings period och jag har nu aktivt fotograferat som frilans sedan 2006.

Min passion är bilder utomhus som ger mer kännsla "in the moment", men jag har bärbara paraplyblixtar för fotografering innomhus, tex små nyfödda kan man ju inte fota ute i alla väder. Annars jobbar jag normalt inte i en ren studio-miljö.

Men jag kan även fota en del av mina bilder i en mkt cool inomhus miljö.

Bröllop och familjebilder:
Dessa är fantastiska att fotografera! Bröllop är väldigt speciellt att få föreviga. Det är just känslorna som jag tycker är underbart att fånga på bild.
Det är en förväntansfull dag för Er som länge har planerats från detaljer till helhet. Kläder, hår och smink, vigsel, glada gäster, champagne, middag och tillslut festen.
För mig handlar bröllopsfotografering om att återberätta ert bröllop så att ni kan uppleva er fina dag om och om igen.

Själv så gifte jag mig 2004 ute på Ludvigsbergs herrgård som ligger på Muskö och det är ett minne för livet.

Porträtt och morgongåvor:
En av mina andra favoriter är sensuella bilder som man kan ge till sin blivande i morgongåva eller bara som en mkt speciell present (bilderna är lättklädda men mkt smakfulla).

Dessa fotograferingar brukar bli otroligt kul, även för den, så ofta obligatoriska vännen, som följer med, som då får en kul dag med sin vän. Passar också som event till Möhippor eller Svensexor.

I min kameraväska finns:
Kameror och objektiv är inte allt men måste fungera i alla lägen (och väder). 

Hasselblad:
 - H4D-31hus
 - Objektiven HC 80 mm samt 50-110 mm.

Nikon:
 - D3s samt D2x hus,
 - Objektiv Nikkor 20-35mm, 24-70mm, 70-200 VR m.m. samt 50mm 

Till det tillkommer sedan diverse blixtar, reflektorer, stativ och fjärrkontroller.

Efterarbete och "framkallning" av bilder görs en iMac med favorit programen:
 - Capture One
 - Photoshop
+ diverse pluginer

Har även tillgång till en studio med väldigt vacker karaktär 
 
Malin Norlén / Fotograf